2009年7月5日日曜日

God Will Take Care of me

I knew I have kept thinking the ways go back home. In such such situation, can I go back Japan? How about in this situation? Is it a good excuse? No, the Lord is leading me to this land. Maybe I should take 6 classes sometimes, so I can cut off 1 semester... etc. Yesterday, I suddenly realized that I had ticket for Osaka on July 5th... today. I couldn't help myself but weeping. I prayed, "Lord, I still believe You are leading me to this country, to this school; but I wanna go home. I wanna go home. I wanna go home..."

Guess what? Today's message at church was titled, "God is My Refuge and Strength". We also sung the hymn, "God Will Take Care Of You." I took it as an answer of my prayer. I felt the Lord was telling me with warm voice, "I'll take care of you. Through every day, over all way, I will take care of you. Your God will take care of you..." How blessed to serve the Living God, Who can hear, and Who can answer!

家に帰ることばかり考えている自分に気がづいてはいました。こういう状況だったら、日本に帰れるだろうか。ああいう状況がきたらどうだろう。言い訳になるだろうか。いや、神様がこの地に導いて下さったんやから…。そうや、慣れてきたら1セメで6科目とったら、最後の1セメが短縮されるかも…等々。そして、昨日、自分が7月5日、今日の大阪行きのチケットを持っていることに突然気づき、泣くのをこらえきれませんでした。「神様、あなたがこの地に、この学校に導いて下さったことは信じています。でも、帰りたい。帰りたい。帰りたい…」

今日、教会に行きました。メッセージのタイトルは、「神は私の避け所」で、「愛の神は いかなるときにも たよるながみ 保護したまわん」を賛美しました。私の祈りへの答えだと思いました。神様が温かい声を感じました。
「私がついている。毎日、全てのことについて、私がついている。あなたの神がついている」
祈りを聞き、答えることのできる生ける神に仕えることができるということは、何て素晴らしいんでしょう。

0 件のコメント:

コメントを投稿

注: コメントを投稿できるのは、このブログのメンバーだけです。