2009年6月26日金曜日

10 Days in the Philippines

It's been 10 days since I came to the Philippines. I'm getting used to cold-water shower. I went to a market place to get some vegetables and froots. They have fresher ones than supemarkets do. The one problem is I'd better to speak in Tagalog in the market place.

The classes haven't started, but there were sessions about writing papers, which were mandatory. As I noticed the other students have hard time to get my name, I told them they could call me just "Hal." Having said that, I, myself, is not getting to used to be called Hal; that it takes a few moments to realize someone is calling me :( Anyway, I'm getting more and more familiar faces as days go by.

...I guess I'm adupting a new lifestyle so far. Thank God.

フィリピンに来て10日間が経ちました。冷たいシャワーにも慣れてきました。最初のうちはスーパーにばかり行っていましたが、野菜と果物を買いに市場にも行ってみました。スーパーより新鮮なものが安くで売っています。タガログ語の必要には迫られますが。

授業はまだ始まっていませんが、「レポートの書き方」みたいなセミナーがありました。どうも、私の名前は覚えにくいようなので、「ハルで良いよ」と言ってみました。言ったは良いですが、自分自身がまず呼ばれ慣れていないもので、誰かが「ハル」と言っていても、自分のことだと気づくまで若干時差がかかります(^-^; それはともかく、日々知っている顔が少しずつ増えてきました。

今のところ、新しい生活に順応しているようです。神様に感謝です。

0 件のコメント:

コメントを投稿

注: コメントを投稿できるのは、このブログのメンバーだけです。