2009年6月19日金曜日

Confession

I miss Japan a lot. I miss my family, church, friends, and our puppy, more than I expected. Especially, when I'm alone in my room, the quietness speaks to me, "You are alone." I confess that I cried when I went to bed last night. I told God, "Lord, I'm lonely. I even feel I want to give up already, although I don't want to rationally. Help me! Confirm once again that You are the One Who called me here."
However, I woke up somehow feeling better. My face was just normal, no facial swelling. I went to shopping to get what I need, and other Japanese students, who are a couple, helped me. We shared how we are called, about our church background, and they explained me how the classes go.
Then, my family skyped me. Later, my friend from church skyped me, too. It helped me not to feel loneliness today. Thank God for His answer of my prayer!

日本が恋しいです。思っていたよりも、ずっと、家族や、教会、友人、そしてうちの子(犬)が恋しいです。特に、自分の部屋で一人でいるとき、静けさが「あんたは一人や」と言っているような気がします。告白しますと、昨夜は、枕を涙で濡らしました。「主よ、寂しいです。もう既に、諦めたいような気持になります…いや、理性的に考えれば諦めたくはないんですけど…。助けて下さい。もう一度、あなたが私をこの地に召して下さったことを示して下さい」と祈りました。
しかし、何故かすっきりと目覚めることができました。顔にはむくみがなく、普通の顔でした。必要なものを買い出しに行ったのですが、AGSの学生でもある日本人のご夫婦が手伝って下さり、どのように召されたかや、教会のバックグラウンドについて話し、また、クラスはどんなものかを説明して下さいました。
そのあと、家族がskypeをかけてきてくれ、更にそのあと、AKCの姉妹がskypeをかけてくれました。彼らのおかげで、今日は寂しいと思う時間が少なかったです。神様が祈りに応えて下さったことを感謝します。

0 件のコメント:

コメントを投稿

注: コメントを投稿できるのは、このブログのメンバーだけです。